- V12 má dvě zapalovací lišty. Kvůli velkému teplu časem odchází. Dají se rozebrat, ale nevím, jestli se dají sehnat ty součástky uvnitř. Jedna lišta stojí 40k.
- Když máte problém s ABC, tak v Mercedes vám řeknou, že celé to stojí 300k. Ale díly na ABC lze sehnat mnohem levněji. Například čerpadlo místo 30k se dá sehnat za 12k s dopravou, jeho výměna pak stojí přibližně 10k. Jsou to stránky: Exclusiv Automobile
- Autu se může vybít baterie, když necháte svítit světla, samo je bez patřičného nastavení nevypíná. Vybitou baterii můžete zkusit regenerovat, mne od té doby funguje.
- S plynem opatrně, i při rychlosti 50km/h mohou kola proklouznout, naštěstí je vůz vybavený ESP, které většímu smyku předejde.
- V létě používejte letní funkci. Před vyjížďkou jděte k řidičovým dveřím, namiřte klíček na senzor na klice a podržte 3 sekundy tlačítko pro odemknutí. Kromě odemknutí se otevřou všechna okna a spustí se na maximum chlazení sedadla řidiče.
- Podobně 3 sekundy podržíte tlačítko pro zamknutí a okna se zavřou.
- Kufr otevřete dálkově podržením tlačítka.
- V terénu zvedejte podvozek, raději o 2 úrovně na polňačkách, na nich si zavřete okna, sice je oblak za vámi, ale i do vozu se něco dostane.
- Auto, když má zapnutý filtr s aktivním uhlím a detekuje například v tunelu příliš jedů, tak zavře všechna okna a uzavře přívod vzduchu do kabiny.
- Kapotu stačí zavírat z 10cm.
- Kola mají lakovaný povrch, který je ale tak háklivý, že i bavlněným tričkem jej podřete, takže raději se jich nedotýkat. Jen wapkou opláchnout. Pro vyčištění použít například Auto Finesse Iron Out a díry lze vyčistit kartáčem. Toto je hlavní důvod, proč s vozem nechci jezdit po polňačkách, protože stačí nějaké halouzky u kol a máte je poškrábané. Obnoveni vysokého lesku stojí přes 10k na všech kolech.
- Pořizovací cena CL 600 byla v roce 2003 v přepočtu 5M.
- Když uslyšíte zepředu napravo (z vaší strany, když stojíte před autem) divný zvuk, tak se může jednat o špatnou pumpu ABC. Před rokem (2017) jsem ji měnil, nyní to však bylo něco jiného, klínový řemen.
Říkal jsem si, tohle je oprava, kterou bych mohl zkusit udělat sám. No byl jsem rád, že nakonec mi pomohl kamarád, dal se hned do vyndání ventilátoru chladiče motoru.
K tomu potřeboval odpojit hadici, ze které vytékala spousta chladící tekutiny. Říkal jsem, ale tam je konektor, kamarád říkal dobrý, to je na to dělaný, jenže tohle nebyl deštík, ale proud vody a lil se zrovna místem, kde je konektor.
No výměnu klínového řemene a kladek a napínáku, který byl zadrhnutý a způsobil selhání klínového řemene, jsme zvládli. Auto ale hned po chvíli se začalo při nižší rychlosti přehřívat, ukázala se chyba s chlazením.
V servisu zjistili, že jsme zkratovali řídící jednotku, která se nachází na tom ventilátoru pod tím konektorem.
Takže 10,7k za nový ventilátor s motorem a s jednotkou. Koupil jsem radši kvalitní Hella než polský za 8,5k z eBay, případně použité jen jednotky s motorem za 4-7k.
Plus diagnostika, práce a chladící kapalina v servisu za 6k. Chladič mi tam ale nabízeli za 16k, takže pozor na ty jejich obří marže, mějte o cenách před schválením servisu přehled a případně si doneste vlastní díly, pokud je to možné.
- Pokud si troufáte vůz startovat přes kabely, elektronika se nemusí žádná poškodit, ale pravděpodobnost zvýšíte tím, že necháte klíček při napojování kabelů zastrčený. Může se tak poškodit EIS, elektronický zapalovací systém.
Jeho oprava stojí asi 20k. Nebo můžete zakoupit programátor za 1900 z Číny, čip za 200, vypájet starý, stáhnout data, nahrát data do nového čipu a napájet zpátky. Je to mnohem levnější varianta, ale docela doporučuje takovou věc už zakoupit novou, když je vůz hodně starý, také je pravděpodobnost, že v zimě kvůli změnám teploty se EIS poškodí. Možná narozdíl od poškození přepětím jde tu jen o to, že nebudete moct nastartovat, ono ani nejde někdy otočit klíčkem při porouchaném EIS.
EIS se může porouchat za jízdy a autu přestane jet motor, tím pádem nefunguje posilovač řízení, tedy vzniká tím velmi nebezpečná situace, zvlášť v některých situacích.
- Při výměně oleje v převodovce je vhodné vyměnit i kryt zásuvky do TCU. Jakmile těsnění styří, tak proniká olej mezi kontakty, to dělá chyby v přenosu signálů a převodovka pak končí v nouzovém režimu do restartu auta.