Označení CL 500 CL 55 AMG CL 600 CL 63 AMG CL 65 AMG
Modelový rok 03/1999-03/2006 10/1999-10/2002 11/1999-03/2006 10/1999-05/2002 06/2002-03/2006 09/2001-06/2002 09/2003-03/2006
Motor M 113 E 50 M 113 E 55 M 113 E 55 ML M 137 E 58 M 275 E 55 AL M 137 E 63 M 275 E 60 AL
Válce V8 V12
Posílení motoru - Kompresor - Biturbo - Biturbo
Objem (cm3) 4966 5439 5786 5513 6258 5980
Max. výkon 225 kW (306 PS) při 5600/min 265 kW (360 PS) při 5500/min 368 kW (500 PS) při 6100/min 270 kW (367 PS) při 5500/min 377 kW (500 PS) při 5000/min 326 kW (444 PS) při 5500/min 450 kW (612 PS) při 4800/min
- při otáčkých (/min) 5600 5500 6100 5500 5000 5500 4800
Max. kroutící moment 460 Nm 530 Nm 700 Nm 530 Nm 800 Nm 620 Nm 1000 Nm
- při otáčkých (/min) 2700-4250 3150 2750-4000 4250 1800-3500 4400 2000-4000
Převodovka 5G-Tronic,
7G-Tronic od 09/2003
5G-Tronic
Zrychlení 6,3 6,0 4,8 6,1 4,8 5,5 4,2
Spotřeba 12,1 13,4 13,2 13,3 14,7 14,4 14,9
Vyrobeno vozů 32 224 2 217 4 163 6 348 2 255 26 777

Celkem vyrobeno 48 010 vozů CL C215.

Maximální rychlost je omezena na 250km/h, po odemknutí lze dosáhnout rychlosti 314km/h, limitem je převod.

Zrychlení

Zrychlení Brabus CL 600 z 200 na 300 trvá 13s, pro porovnání:
- Lamborghini Gallardo Nera: 19s
- Mercedes-Benz CLS 63 AMG 4Matic (700HP): 19s
- Bugatti Veyron 9s
- Bugatti Chiron 7s
Standardní CL 600 má za 13s 200-270, pak to jde již pomaleji a za 22s zrychlí z 200 na 290.

Zvýšení výkonu CL 600

Vytunit lze CL 600 až na 750 koní, Brabus 600 C216 má 730 koní, je to stejný motor jako má CL 600 C215.
To má zvětšený zdvih z 5,5l na 6,3l, má speciální klikovou hřídel pro delší zdvih a větší kované písty.
Vstupní a výstupní otvory obou hlav válců jsou opracovávány pro optimální průtok plynu, dále podporované čtyřmi speciálními vačkovými hřídeli.
Motor je dále vybaven většími turbodmychadly, efektivnějším systémem mezichlazení a vysoce výkonným výfukem z nerezové oceli s nízkotlakým kovovým katalyzátorem.
Výkon je 730 koní při 5100 otáčkách. Samotný motor má výkon 1320Nm při 2100 otáčkách, tento kroutící moment musí být omezen na 1100Nm kvůli převodovce.
To je ostatně problém u takto silného motoru, že má příliš velký kroutící moment, je to obrovská zátěž na převodovku a proto je u CL 600 omezen na 800Nm a u 65 na 1000Nm.
Tedy při velkém zvýšení výkonu je větší opotřebení převodovky.

Motor ale není zapotřebí takto předělávat, stačí čipnout na 660HP a 1100Nm, asi to ale bude na úkor životnosti oproti úpravě od Brabusu.
Při dalším zvýšení výkonu jsou již třeba nějaké úpravy. Více na stránkách úpravce Kleemann
Cena vrcholné úpravy 600-K3 od firmy Kleemann je asi čtvrt milionu. Základní čipnutí od firmy Kleemann stojí 100k za ECU a TCU vylepšení. U jiných firem lze i za 50k.

Kdo chce větší než standardní výkon, tak je možné za pár drobných nechat auto čipnout na 576 koní, 920Nm u firmy Quantum Tuning. Rovněž zruší za příplatek rychlostní limit.
Chiptuning jsem právě u nich nechal udělat na začátku roku 2019, hned jsem ucítil, jak to líp táhne. No je to znatelné navýšení, 15% jak koňské síly, tak krouťáku.

Více auto tunit nechci, nebo bych neměl, výkonu je už tak až až, i tak s vysokou pravděpodobností jste nejrychlejší na cestě a kohokoliv můžete bezpečně předjet. Kamarádi říkají, že je to raketa.
Ale hlavním důvodem je pro mne to, že šířka mých kol je malá, auto hrabe do 50km/h. A kola nemohu měnit, protože tyto jsou pro mne nejkrásnější na světě.

Spotřeba CL 600

- na dálnici při 110km/h 10 litrů
- na dálnici při 120km/h 11 litrů
- na dálnici při 130km/h 12 litrů (ideální rychlost pro ty, kdo nespěchají, je vevnitř tichoučko, pak začíná být slyšet aerodynamický hluk)
- na dálnici při 155km/h 14 litrů
- spotřeba ve městě přes 20 litrů
- na cestě přes kopce při klidné jízdě 24 litrů
- spotřeba při rychlosti 300km/h 32 litrů

Tyto informace jsou ze zkušeností před navýšením výkonu: Já mám průměr 16 litrů, jezdím i dost kratších tras, tedy motor není pořádně zahřátý, to je spotřeba nejvyšší.
Na nádrž, která má 77 litrů bez 11-ti litrové rezervy ujedu asi 480km.
Při jízdě pouze na dálnici by se dalo při rychlosti 130km/h ujet 640km.

Do auta tankuji 98-mi oktan či 100 oktan. Měl by stačit 95-ti oktan, ale lepší asi bude pro V12 alespoň 98-mi oktan, ten doporučují u novějšího modelu pro dvanáctiválce.